Nog meer race foto's
1950
Op MV Agusta
1963
Milano-Taranto
1954
Motogiro
Kampioen 2e categorie
1955
Mondial 125cc
Nachtelijke opname tijdens Milano Taranto, op de achtergrond een Gilera 500/4,
echte racemotoren op de openbare weg !
Een trots Mondial team
1956
Mondial 175 cc
1957
Voor Ubbiali
TT Assen
Fraaie opname op Francorchamps
Hoe vier je een overwinning mooier dan met je lieftallige echtgenote Gelmina !
Mooi plaatje !
1958
Vanaf dit jaar zijn de "badkuip" stroomlijnen verboden
MV-Agusta 250
Opnieuw leidend voor MV-Agusta teamgenoot Ubbiali
Op weg naar het podium in Assen
Cesenatico
De paddock in die goeie ouwe tijd :=)
Provini (6) hier nog achter Ubbiali wint de Manx TT
Graaf Agusta inspecteert zijn renstal
1959
Winnaar Lightweight TT Island Man
Hoezo een Stratencircuit ? Manx TT (TP = 5)
Achter Luigi Taveri, op MZ
1960
TT Assen, nu op de Morini 250
Close-up, gemaakt in Assen
1961
Stijlstudie
1962
1963
TT Assen
In de Strubben
Goede raad van echtgenote Gelmina
Op de Morini 250/1 voor Jim Redman op de Honda 250/4
Monza 1963, Provini zou winnen, hier ligt Agostini nog voor Redman-Provini-Shepherd
1964
Plat in de bocht én plat op de Benelli !
Het Kreidler team 1964: Hans Georg Anscheidt - Tarquinio Provini - Luigi Taveri
Met de Kreidler 12 versnellingen aan de start in Francorchamps
Grote Prijs van Frankrijk
Voor teamgenoot Hans Georg Anscheidt
TT eiland Man
Imola, opgevouwen achter de kuipruit !
Aan de start in Cesenatico: 25-Taveri (Honda), 1-Provini (Benelli), 2-Agostini (Morini)
Samen met eigenaar Paolo Benelli op het eiland Man
Sleutelen doen we gewoon zelf !
1966
Een trotse Tarquinio met zijn 250 en 350 viercilinder Benelli's
De eerste wegracer met schijfremmen in het voorwiel
In "vliegende vaart" !
Jagen op Silvio Grasetti met de Morini 250
De "grote jongens" aan de start: Agostini - Hailwood - Provini
1966
Stratenrace Milano Maritima met de nieuwe 500 cc Benelli viercilinder
1967
Het optimisme straalt van z'n gezicht !
Op weg naar revalidatie
Dat jaar kreeg uw websitebouwer ook nog een persoonlijke kaart :
1970
Als dank voor zijn grote verdiensten voor Benelli krijgt hij een 250 racer van Mr. Benelli kado
1985
"Lap of Honour" op de Benelli 250 tijdens de Manx TT 1985
1998
Zijn laatste bezoek aan Assen tijdens de Centennial TT
Met kleinzoon Nicolò en z'n Japanse vriend Takashi Matsui die o.a. verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 500 Yamaha OW20 van Jarno Saarinen en Giacomo Agostini.
Babbeltje met Giacomo Agostini
Voor de start van de 250 demo-race, samen met Nicolò, zoon Marzio en de monteur
Een laatste inspectie
Historische opname .....
Z'n laatste podium in Assen !
Tarquinio (links onderste rij) samen met z'n collega's, waaronder John Surtees.
(in rood shirt z'n hartsvriend, Umberto Masetti, 2x wereldkampioen op Gilera 500/4)
Diverse opnames uit verschillende jaren
Niet meer zo slank, nog wel altijd grappen en grollen
Zo tekende kleinzoon Nicolò zijn opa op de kleuterschool (let op de "numero uno" !)
En alweer een demo rijden !
Oude glorie, samen met de Morini 250
Voor de fabriek van Micromodelli Provini
Mei 2006: De eerste Provini-Memorial in de voormalige PROTAR-fabriekshal,
ook z'n Ferrari stond opgesteld.
Voormalig PROTAR importeur Leo (midden achter) nam z'n MTC Spoorloos clubgenoten mee naar de Provini Memorial 2008
Samen met echtgenote Gelmina, schoondochter Chiara en zoon Marzio
Het graf van Tarquinio Provini (Medelana, vlak bij Bologna)
Zoon Marzio en echtgenote Gelmina
Treur niet om mijn heengaan
voel je dicht bij mij en spreek tegen mij
vanuit de hemel zal ik van jullie houden zoals ik van jullie op aarde gehouden heb