Nog meer race foto's

 

1950

Op MV Agusta

 

1963

Milano-Taranto

 

1954

Motogiro

 

Kampioen 2e categorie

 

1955

Mondial 125cc

 

Nachtelijke opname tijdens Milano Taranto, op de achtergrond een Gilera 500/4,

echte racemotoren op de openbare weg !

 

Een trots Mondial team

 

1956

Mondial 175 cc

 

1957

Voor Ubbiali

 

TT Assen

 

Fraaie opname op Francorchamps

 

Hoe vier je een overwinning mooier dan met je lieftallige echtgenote Gelmina !

 

Mooi plaatje !

 

1958

Vanaf dit jaar zijn de  "badkuip" stroomlijnen verboden

 

MV-Agusta 250

 

Opnieuw leidend voor MV-Agusta teamgenoot Ubbiali

 

Op weg naar het podium in Assen

 

Cesenatico

 

De paddock in die goeie ouwe tijd :=)

 

Provini (6) hier nog achter Ubbiali wint de Manx TT

 

Graaf Agusta inspecteert zijn renstal

 

1959

Winnaar Lightweight TT Island Man

 

Hoezo een Stratencircuit ? Manx TT (TP = 5)

 

Achter Luigi Taveri, op MZ

 

1960

TT Assen, nu op de Morini 250

Close-up, gemaakt in Assen

 

1961

Stijlstudie

 

1962

1963

TT Assen

 

In de Strubben

 

Goede raad van echtgenote Gelmina

 

Op de Morini 250/1 voor Jim Redman op de Honda 250/4

 

Monza 1963, Provini zou winnen, hier ligt Agostini nog voor Redman-Provini-Shepherd

 

1964

Plat in de bocht én plat op de Benelli !

 

Het Kreidler team 1964: Hans Georg Anscheidt - Tarquinio Provini - Luigi Taveri

 

Met de Kreidler 12 versnellingen aan de start in Francorchamps

 

Grote Prijs van Frankrijk

 

Voor teamgenoot Hans Georg Anscheidt

 

TT eiland Man

 

Imola, opgevouwen achter de kuipruit !

 

Aan de start in Cesenatico: 25-Taveri (Honda), 1-Provini (Benelli), 2-Agostini (Morini)

 

Samen met eigenaar Paolo Benelli op het eiland Man

 

Sleutelen doen we gewoon zelf !

 

1966

Een trotse Tarquinio met zijn 250 en 350 viercilinder Benelli's

 

De eerste wegracer met schijfremmen in het voorwiel

 

In "vliegende vaart" !

 

Jagen op Silvio Grasetti met de Morini 250

 

De "grote jongens" aan de start: Agostini - Hailwood - Provini

 

1966

Stratenrace Milano Maritima met de nieuwe 500 cc Benelli viercilinder

 

1967

Het optimisme straalt van z'n gezicht !

 

Op weg naar revalidatie


Dat jaar kreeg uw websitebouwer ook nog een persoonlijke kaart :

1970

Als dank voor zijn grote verdiensten voor Benelli krijgt hij een 250 racer van Mr. Benelli kado

 

1985

"Lap of Honour" op de Benelli 250 tijdens de Manx TT 1985

 

1998

Zijn laatste bezoek aan Assen tijdens de Centennial TT

 

Met kleinzoon Nicolò en z'n Japanse vriend Takashi Matsui die o.a. verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 500 Yamaha OW20 van Jarno Saarinen en Giacomo Agostini.

 

Babbeltje met Giacomo Agostini

 

Voor de start van de 250 demo-race, samen met Nicolò, zoon Marzio en de monteur

 

Een laatste inspectie

 

Historische opname .....

 

Z'n laatste podium in Assen !

 

Tarquinio (links onderste rij) samen met z'n collega's, waaronder John Surtees.
(in rood shirt z'n hartsvriend, Umberto Masetti, 2x wereldkampioen op Gilera 500/4)

 

Diverse opnames uit verschillende jaren

Niet meer zo slank, nog wel altijd grappen en grollen

 

 Zo tekende kleinzoon Nicolò zijn opa op de kleuterschool (let op de "numero uno" !)

 

En alweer een demo rijden !

 

Oude glorie, samen met de Morini 250

 

Voor de fabriek van Micromodelli Provini

 

Mei 2006: De eerste Provini-Memorial in de voormalige PROTAR-fabriekshal,
ook z'n Ferrari stond opgesteld.

 

Voormalig PROTAR importeur Leo (midden achter) nam z'n MTC Spoorloos clubgenoten mee naar de Provini Memorial 2008

 

Samen met echtgenote Gelmina, schoondochter Chiara en zoon Marzio

 

Het graf van Tarquinio Provini (Medelana, vlak bij Bologna)

 

Zoon Marzio en echtgenote Gelmina

 

Treur niet om mijn heengaan
voel je dicht bij mij en spreek tegen mij
vanuit de hemel zal ik van jullie houden zoals ik van jullie op aarde gehouden heb